16 de juny del 2012

Pic Carlit 2921m per l'Estany de Lanós

des del pàrquing de Font Viva

Ascensió a un dels cims més clàssics i concorreguts del Pirineu, per la seva vesant menys coneguda. El Carlit és visitat cada cap de setmana d'estiu per centenars d'excursionistes, però la gran majoria ho fan per la seva via més coneguda, des de les Bulloses. En aquest cas, la nostra ruta ataca el cim per la cara nord, tot passant per l'Estany de Lanós.
Deixem el cotxe al pàrquing de Fontviva. Si accedeix amb facilitat per una petita pista asfaltada que s'endinsa a la vall fins morir en aquest punt. La pista s'agafa al poble de Porté Pimorent.
Enfilem pel sender que porta a l'Estany de Fontviva i al seu refugi. Un cop arribats a una zona de prats oberts, deixem el marcat camí per encara la pendent de la vall direcció nord, per anar a trobar el GR7. Aquest GR ve del Coll de Pimorent, i des del punt on l'agafem, va flanquejant pel costat esquerra de la vall fins arribar a sota la petita presa de l'Estany de Lanós.

Un cop a l'estany, deixem el GR per agafar l'Alta Ruta del Pirineu (ARP). El corriol avança en direcció sud-oest per sota la Serra de les Xemeneies, i ens va acostant al gran Carlit que es va deixant veure de mica en mica. En alguns moments, sembla que l'objectiu quedi molt lluny i molt amunt, però no s'ha de perdre mai la fe.
Un cop arribats al petit Estany del Forats, ja ens trobem sota mateix del Carlit. Queden 400m de desnivell molt verticals, que es fan per un petit corriol que va fent petites ziga-zagues pel mig de la tartera. Des de baix, sembla impossible que es pugui pujar tant bé. En uns tres quarts, arribem dalt del cim. Les vistes cap al costat de les Bulloses són espectaculars, amb tot l'entrellat de petits llacs. Cap al costat nord-est, tenim el llargarut Estany de Lanós i els propers cims d'Andorra.
La tornada la fem inicialment pel mateix camí de pujada. Ens desviem però uns metres abans d'arribar a Lanós per fer una petita drecera que ens porta més directament fins al Refugi dels Enginyers. Cal remarcar, que en aquest tram no hi ha corriol marcat, i que inicialment es fa molt bé seguint un petit corriol, però que els últims metres s'ha de baixar fins al refugi una mica a cop d'ull.
Agafem un corriol ben marcat que ressegueix la vall pel seu costat dret, a l'altra costat del GR de per on hem pujat. Ens trobem una petita cabana-refugi, la Cabanya de Coma Joan. Anem baixant fins endinsar-nos a la zona boscosa i en poca estona arribem al pàrquing. Molt aconssellable una bona remullada al rierol un cop acabada la ruta.

Anàlisi del track
Finalitza al punt de partida (circular):   Sí
Coordenades: 4110

Vistes 3D de l'excursió

Aquí deixo quatre fotos tirades durant la ruta:
Enfilant a buscar el GR
Estany de Fontviva
Ja al GR7 entre ginesta
Arribant a l'Estany de Lanós
La Vall de Porté
Lanós, Pic de Coma d'Or a l'esquerra i Puig Pedrós de Lanós a la dreta
Aigua i el Carlit al fons
Molta aigua del desglaç
Deixant enrere l'Estany de Lanós
El Carlit es va acostant
Estany dels Forats encara mig glaçat
Ara queda la pujada final
Pujant
Estany de Lanós de punta a punta
Arribant al cim
Començant ja a baixar
Mirant l'objectiu ja assolit
Puig de Fontviva amb el GR7
Refugi dels Enginyers de Lanós

1. Gracies pel post, m'agraden molt les vistes de planol. Coneixes una app de ipad per descarregar planols?