8 d’abril del 2012

Serra del Cadí. Comabona 2554m

des de les Bassotes, prop del coll del Collell

Excursió hivernal en la que ens pensàvem que torbaríem menys neu i no va ser així. El fet de no portar raquetes ni esquís, va fer que avancéssim molt lentament i que fins i tot retalléssim la ruta prevista. El Comabona és el cim més alt del Cadí Oriental i un dels destins clàssics des del refugi de Prats d'Aguiló.
Deixem el cotxe a les Bassotes, prop del coll del Collell. Existeixen dues opcions per arribar fins aquest punt amb cotxe: la pista que surt del Mirador de Gresolet, a Saldes, o la pista que ve de Gisclareny, pel costat de Bagà. Ambdues solen està prou bé i aptes per a turisme. Nosaltres pugem per la pista de Gisclareny, ja que és cara sud i tenim menys perill de trobar capes de neu i glaç.

Des del Collell, agafem el PR C-124 que ve precisament de Saldes i que s'enfila cap al Pas dels Gosolans, dalt la Serra del Cadí. El camí s'enfila fent ziga-zagues sense cap pèrdua. Passem pel Prat Socarrat i el Prat Llong, amb la visió frontal de la Serra Cabriolera. Un cop arribem al Prat Llong, el PR es desvia cap a l'est i s'enfila per la carena de la Serra Pedregosa. Les vistes de la cara nord ben nevada del Pedraforca són espectaculars. Tot nevat, també són espectaculars els prats que forma la suau Coma dels Cortils, una petita vall al bell mig de la Serra del Cadí.
La Serra Pedregosa acaba al Clot Palomar, lloc on deixem de seguir el PR que gira cap al Pas dels Gasolans i nosaltres continuem recte, encarant de dret el Comabona. En poca estona pugem la última pala i arribem al cim. Les vistes des de dalt són increïbles. La cara nord del Cadí és impressionant.
Per retornar, resseguim un tros la cinglera fins al Puig de la Font Tordera. Des d'aquest punt, encarem la baixada de dret pel mig dels prats nevats fins a enfilar-nos de nou a la Serra Pedregosa. La idea inicial era tornar per la Serra dels Cortils i Serra Cabriolera, però sense traça ens enfonsàvem moltíssim i hem quedat rebentats. Desfem el camí de pujada i en poca estona arribem fins al cotxe.
Tenir en compte que si algú segueix aquest track, hi haurà moments en que no se segueix cap corriol, ja que al estar tot nevat el camí se'l fa un mateix. A l'estiu, és molt més aconsellable seguir senders.