4 de gener del 2012

Matagalls 1696m

des del pàrquing del Coll de Sant Marçal

Una de les millor sortides pel Montseny. Combina la pujada a un dels seus cims emblemàtics, com és Matagalls, i un recorregut pel mig de les fagedes.
Deixem del cotxe a un dels pàrquing del Coll de Sant Marçal. No hi ha cap mena de problemes per trobar el camí d'inici, ja que es tracta de seguir el GR5.2; hi ha rètols, marques i indicadors ja només començar.

Agafem doncs el corriol que surt direcció oest. Comença a pujar pel mig de fagedes. De seguida arribem al Pla del Parany i el Pla dels Èvols. Més endavant trobem una mica de coll i tot planejant arribem a Coll Pregó, un prat on s'ajunten els camins de Sant Marçal, Sant Bernat, Coll Bordoriol, etc.  Des d'aquest punt, continuem pujant pel mig de la fageda direcció oest. En poca estona, deixem els arbres i sortim a la carena pelada. Pujant suaument, ja divisem la gran creu del cim de Matagalls. No tardem gaire a arribar fins aquest clàssic cim del Montseny.
Les vistes des de dalt són increibles a 360º, sobretot en un dia ras com el que hem trobat: Viladrau als peus, la Plana de Vic, els Cingles de Tavertet, el Puigsacalm, les Guilleries, els Cingles de Bertí, Montserrat, gran part del Pirineu Oriental, des de Port del Compte fins al Canigó, la zones llunyanes de Cap de Creus, Serra de Montgrí, la Serra de Collserola, Barcelona, el mar, i fins i tot algun vaixell i les torres Mafre.
La tornada la fem pel mateix camí de pujada: entre fulles i avall, fins arribar de nou al pàrquing de Sant Marçal.

Anàlisi del track

Finalitza al punt de partida (circular):   Sí
Coordenades: 1798

Vistes 3D de l'excursió

Aquí deixo quatre fotos tirades durant la ruta.