8 de gener del 2012

Pic de Comanegra 1557m i Puig de les Bruixes 1393m

des de la Bassa de Monars (Beget)

Excursió per la zona de l’Alta Garrotxa i que, tot i que corona dos dels cims més alts de la comarca, el Puig de les Bruixes i el Comanegra, no presenta dificultats.
Des de Camprodon i en direcció a Molló, ens desviem cap a Beget. Abans d’arribar i just després de passar Rocabruna, agafem la pista que surt a l’esquerra (es distingeix amb facilitat perquè hi ha uns dipòsits d’aigua al capdamunt).

Aparquem a la zona de la bassa de Monars. Els cims es distingeixen amb facilitat.
Iniciem l’excursió per la pista en direcció est. Just on acaba aquesta, al Collet de l’Orri, hi ha un cartell indicador. Optem per no pujar de dret al Pla de la Serra i continuem pel corriol que transcorre suau i en paral·lel a la carena. El camí tendeix a perdre’s i l’ascens fins prop del Coll de Sant Marc el fem seguin la traça més evident. El Puig de les Bruixes (o Caburlé) 1.393m ens queda a l’oest. La pujada és ràpida i les vistes des del cim són fantàstiques.
Des d’aquí només ens queda carenejar. Seguim el camí ben marcat  cap al portell de Donantic i el  Pla de la Serra. Aquest, de forma puntual ens desvia cap a la dreta per superar algun penyal rocós. Sense dificultat arribem al cim del Comanegra (1.557m).
Des del cim ja podem veure el cotxe. Descendim pel camí més marcat en direcció sud. La baixada és ràpida.

Anàlisi del track

Finalitza al punt de partida (circular):   Sí
Coordenades: 1906

Vistes 3D de l'excursió

Aquí deixo quatre fotos tirades durant la ruta.

1. Molt bé això! Ets molt eficient!

2. Que bé!!!, tenia ganes de trobar com anar-hi, m'encantat com ho presentes, molt professional.
    Potser també has fet el Bassegoda.
    Salut i muntanya!
    Mireia

3. Bon tarda, des de el club madteam voliem fer aquesta excursió, i et voliem demanar permís per documentar la fitxa de la sortida amb alguna imatge.
    Et sembla bé?, indicarem que son extretes del teu blog.
    Gràcies
    jordi

1. Hola Jordi.
      Cap problema, pots usar alguna imatge i posar l'enllaç. El bloc és per donar a conèixer la zona a la gent. Un detall demanar permís.

Salut i kms

4. Moltes gràcies, es el que faré.
    Es el que cal fer, no costar tant.