2 de gener del 2012

Bellmunt 1247m

des de Vidrà, pel Salt del Molí i la Tosca de Degollats

Excursió circular a uns dels millors miradors de la Plana de Vic i del Pirineu Oriental. Llàstima que en el dia gris i tapat en que hi vam anar, no vam poder gaudir massa de les vistes. Inici i final des del poble de Vidrà.
Iniciem el recorregut sortint del poble direcció a Siuret i de seguida agafem una pista que marxa a la dreta. La pista va baixant i de seguida es converteix en corriol. Travessem la Riera de Sant Bartomeu pel Pont de Salgueda i agafem el PR C-47. Seguint el rierol pel costat esquerra, de seguida arribem al Salt del Molí del Salt. Aquí s'hi troba les restes d'un antic molí i un fantàstic salt d'aigua que és molt espectacular en èpoques de pluja.

Travessem de nou la riera i continuem seguint el PR fins arribar a la Tosca de Degollats. Deixem aquí el PR i ens enfilem per un corriol força fressat que surt uns metres abans de la tosca. Aquest camí comença a pujar i ens porta al Coll de Iera de Massa. Uns quants metres de ziga-zagues ens porten fins al cim de Bellmunt, on s'hi troba el Santuari de Bellmunt. Les vistes en un dia clar són espectaculars.
Després de fer un mos, reculem fins al coll per on hem pujat. Agafem una pista que surt direcció nord-est que careneja fins a la Creu de Fus. Baixem fins el Coll de Vidrà, on ens veiem obligats a fer uns 400m per la carretera poc transitada que ens porta de nou a Vidrà.

Anàlisi del track
Finalitza al punt de partida (circular):   Sí
Coordenades: 1991

Vistes 3D de l'excursió

Aquí deixo quatre fotos tirades durant la ruta.