25 de juny del 2011

Roca Entravessada 2927m

pels Estanys Forcats, Estanys de Baiau, Portella de Baiau, Refugi de Coma Pedrosa

Excursió complerta amb una mica de tot: estanys, refugis, cresta, cims oblidats, congestes de neu, colls i volta al gegant Coma Pedrosa.
Sortim dels últims apartaments d'Arinsal, on comença la majoria de rutes pel parc Valls del Coma Pedrosa. Comencem pujant pel GR11 com si ens dirigíssim cap al refugi de Coma Pedrosa. En un revolt que fa la pista, deixem el GR principal i continuem per la variant GR11.8 direcció als Estanys Forcats. Passem per un parell de bordes, la més important la de la Coruvilla. Arribem al refugi del Pla de l'Estany on ens fem una bona untada de crema solar, doncs el dia promet molt assolellat. Ens enfilem pels prats amb forta pendent de les Canaletes fins arribar als Estanys Forcats.
Deixem el GR que ens portaria fins a la Collada dels Estanys Forcats, i ens enfilem cap a la cresta est del pic de Roca Entravessada. El camí està marcat amb fites i la cresta és senzilla: només té un petit pas on cal anar en compte. Finalment, arribem a dalt del cim on tenim unes meravelloses vistes del Medacorba al nord, Baiau i Comapedrosa al sud. També podem observar a la llunyania la Pica d'Estats, Sotllo i Montclam, la major part del Pirineu andorrà, l'Aneto, etc.

Baixem del cim direcció a la Collada dels Estanys Forcats, seguint fites, on hi ha alguna desgrimpada on s'ha d'anar en compte. Un tros avall, deixem el camí per retallar cap a buscar el GR sense arribar al coll; el GR ens portarà fins als Estanys, Circ i refugi de Baiau.
Després de fer un most i refrescar-nos, encarem la dura pujada fins a la Portella de Baiau pel GR11: les vistes dels llacs són increïbles mentre vas pujant. Des del coll, podem observar la cara sud el Coma Pedrosa, el que li hem donat la volta. Baixem cap a l'Estany Negre i pel camí normal del Coma Pedrosa continuem fins a les envistes del refugi del mateix nom. Sender avall, el qual sembla que no s'acaba mai quan ja portes hores caminant, arribem de nou fins on tenim el cotxe.

Anàlisi del track

Finalitza al punt de partida (circular):   Sí
Coordenades: 4859

Vistes 3D de l'excursió

Aquí deixo quatre fotos tirada durant la ruta.

1. Vistes brutals i dia fantàstic però encara em grinyola tot!!Sort de les meves Häglofs!