20 de juny del 2011

Serra de Catllaràs

La Pobla de Lillet, Falgars, Roc Catllaràs, Mirador Roc de la Lluna, Roca del Castell, La Pobla

Volta circular per la Serra de Catllaràs, amb sortida i arribada des de la Pobla de Lillet. Un recorregut per corriols, pistes, miradors i parets rocoses. Seguim gairebé en tot moment el GR4 i el PR C-52.
Sortim de la Pobla i enfilem pels Cingles de Vilardell tot seguin el GR, fins arribar al Santuari de Falgars. En aquest punt hi ha un mirador que ja ens permet contemplar unes bones vistes. Continuem pel sender cap al Pla de Sant Cristòfol i el Camp de l'Ermità. Fem la pujada més forta del recorregut fins al Collet Llabetó tot canviant el GR pel PR.

Arribem al Pla de Catllaràs, on trobem el Roc de Catllaràs. A partir d'aquí la ruta comença a anar pla i avall. Voltem el Roc de la Mare de Déu, tot passant per prats i diferents fonts, i pel Joc de Pilota. Més avall, arribem al mirador del Roc de Lluna. Les vistes del Pirineu són espectaculars: Gallina Pelada, Pedraforca, Cadí, Moixeró, Tossa d'Alp, Puigllançada, Puigmal, Costa Pubilla, Covil, Taga, etc. També podem veure la Pobla de Lillet al fons de la vall. Continuem baixant, ja fortament, cap al Xalet de Catllaràs i seguint la Serra Pigota arribem a la Roca del Castell o Castell de Lillet. Ens enfilem per veure les restes del castell i acabem d'arribar a la Pobla de Lillet després de fer una bona volta circular.

Anàlisi del track
Finalitza al punt de partida (circular):   Sí
Coordenades: 3183

Vistes 3D de l'excursió

Aquí deixo quatre fotos tirada durant la ruta.