25 de novembre del 2012

Cim de la Roca Tallada 1671m

des de Gréixer

Sortida a un dels molts cims poc coneguts de l'Alt Berguedà, la Roca Tallada.  Aquest ofereix unes vistes espectaculars de gran part de les muntanyes de la zona, especialment de l'abrupte cara sud de la Serra de Moixeró. Recorregut semi-circular; l’anada i tornada comparteixen un tram al mig.
Deixem el cotxe al Pont de Sant Nazari, a la carretera BV-4024 que va de Bagà a Coll de Pal, prop del trencall de Gréixer. Agafem el GR-107, en un tram que segueix la clàssica Cavalls de Vent. Enfilem direcció nord-oest i en pocs metres ja veiem el nucli de Gréixer. Deixem les quatre cases a mà dreta i continuem pel GR pel fons de la vall. Un cop comencem a pujar, arribem a un trencall on deixarem el GR per seguir un corriol direcció est que porta a la Collada de Lavaiol.
Des del coll, seguim per un corriol direcció sud (costa una mica d’agafar). Passem per la Bauma del Verdal, i comencem a tenir molt bones vistes del Moixeró. Un cop arribat a un petit collet que ens enfila dalt la Serra de Molleres, tombem direcció oest per seguir un corriol poc fresat que puja fins a la Collada de Coma Castellana. L’objectiu ja queda a la vista i pujant bruscament direcció sud arribem al pas equipat; uns graons i unes cadenes faciliten la grimpada. És aconsellable assegurar-se amb un tros de cordino si hi ha gent poc acostumada a aquest tipus de terreny o si es troba la pedra molla. Passat l’obstacle, el camí puja encara més fortament per pendents herbades sense corriol massa marcat, i en breu arribem a la Roca Tallada. Les vistes del Penyes Altes del Moixeró, són espectaculars, així com el Tossa d’Alp, Puigllançada, Cadí, Pedraforca, etc.
La baixada la fem per la cara sud. El camí costa d’agafar i fins que no s’arriba al Pas de la Mona, hi ha trams força perdedors. És necessari un bon mapa i orientació o seguir un bon track. Tot baixant direcció sud, anem desviant-nos cada cop més cap al sud-est, fins arribar a seguir la cinglera del Serrat del Trulls. Arribem al Pas de la Mona, un petit collet marcat amb fites on comença un descens pel mig del bosc, i que està equipat amb una espècia de cable/mànega per baixar tipus ràpel; aquest pas és senzill i molt divertit.
El camí continua baixant fins el collet sobre la Bauma del Verdal per on hem passat baixant. Continuem per on hem pujat fins a la Collada de Lavaiol: en aquest punt ens desviem per un corriol que surt direcció sud-est amb una forta pendent i que no té cap pèrdua per què va seguint el Clot de Lavaiol. Aquest sender ens porta directa a la carretera, just on tenim el cotxe.

Anàlisi del track
Distància recorreguda:  7,7 quilòmetres
Altitud mín: 960 metres, màx: 1.671 metres
Desnivell acum. pujant: 687 metres, baixant: 687 metres
Grau de dificultat: Difícil (pel pas equipat abans del cim)
Temps:   5 hores 9 minuts
Data:  Novembre 25, 2012
Finalitza al punt de partida (circular):   Sí
Coordenades: 2135
Aquí deixo quatre fotos tirades durant la ruta.
Començant a pujar des de Gréixer
Travessant fantàstiques fagedes
Molt bones vistes de la Serra del Moixeró, amb el Penyes Altes dominant.
Un petit descans abans d'enfilar-nos a la Serra de Molleres
El nostre objectiu, la Roca Tallada
Un bonic bolet de soca
El pas equipat
Amb la pedra molla, una mica de seguretat sempre va bé. La sortida un cop a dalt se les porta una mica.
Mirada cap a les valls del Berguedà
Dalt la Roca Tallada, amb la Serra del Moixeró al fons
Una mirada cap a la zona del Cadí
Baixant del cim, amb el camí molt poc definit
El Penyes Altes del Moixeró ens vigila en bona part del recorregut
Arribat a la canal de baixada del Pas de la Mona
Un cable/mànega ens ajuda a baixar pel mig del bosc amb forta pendent. Molt divertit.
Baixant pel Clot de Lavaiol
Ja arribant al cotxe, a les envistes de Gréixer

1. Bonica sortida. Certament que encara hi ha molts racons per descobrir! Gràcies per compartir-los.