8 de setembre del 2012

Camí Ral Vic-Olot

travessa des de Vic fins a St. Esteve d'en Bas

L'antic camí ral de Vic a Olot, uneix les comarques d'Osona i la Garrotxa. Decidim fer el tram que va de Vic fins a Sant Esteve d'en Bas com a entreno per la Matagalls-Montserrat de la setmana següent.
Comencem la travessa des de Vic, on el Camí Ral(CR) es pot seguir fàcilment ja que inicialment segueix el PR C-40. Cal dir, que en bona part del recorregut, el camí ral coincideix amb el camí de St. Jaume(CSJ), però en alguns punts es separant, retrobant-se uns kms més enllà.
Sortint de la ciutat, continuem cam el Pont del Bruguer, que travessa el riu Gurri. El camí continua vorejant l'ermita de Sant Jordi de Puigseslloses. En aquest punt deixem el PR i anem seguint les marques del CR i CSJ. Travessem la carretera de Tavèrnoles i en poca estona arribem a Roda de Ter.
Passem pel vell mig de Roda, travessant el riu Ter, i continuem cap a les Cases Noves. El CR continua paral·lel a la carretera asfaltada fins arribar a la zona de les Gorgues, on comença a enfilar fins a arribar a l'Esquirol (Sta. Maria de Corcó). Per una pista de lloses de pedra, anem pujant cap al proper poble de Cantonigròs, el qual també travessem fins al Pont de la Rotllada, fent un petit tros de carretera asfaltada.
El camí continua oferint-nos unes bones vistes de la Serra de Cabrera i del Pla d'Aiats, el qual voregem per sota la seva imponent cinglera. En aquesta zona, si es vol seguir el CR, hem de deixar la pista principal per agafar un corriol a mà esquerra. Aquest corriol, és poc fressat i en algun punt es perd una mica fins que no arribem a la casa de la Serra de Pruit. És aquí on el CR i el CSJ es separen durant més quilòmetres, re-unint-se a la Serra.

Travessem la carreterota asfaltada que porta fins a Falgars, i comencem una de les zones més ben cuidades i ben senyalitzades del CR. Passem pel Pont de l'Hostalot, reformat fa pocs anys. Més endavant passem per l'Hostal del Grau, punt on s'hostejaven antigament la gent que es desplaçava d'Osona a la Garrotxa. Passat l'hostal, comença una forta baixada empedrada pel mig de la fageda. A l'inici, ens desviem breument per visitar la Mina dels Bandolers, on escletxa de roca natural on s'amagaven els bandolers de l'època. Més avall, fem una paradeta a la font de les Marrades per fer un mos. El camí continua fent ziga-zagues fins arribar ja a la plana de la Garrotxa.
Petits trams de corriol, pista i carretera asfaltada, ens porten fins als Hostalets d'en Bas. Avançant força ràpid ja que en tot moment el camí es planer, continuem per un corriol que en poca estona ens porta a les envistes de Sant Esteve d'en Bas, lloc on donem per acabada la travessa.

Anàlisi del track

Data:  setembre 8, 2012
Finalitza al punt de partida (circular):   No
Coordenades: 4240

Aquí deixo quatre fotos tirades durant la ruta:
Començant el camí ral
La Font de les Marrades
Arribant a Hostalets d'en Bas

1. Bon dia,

de cara al dia 3 volem fer aquesta excursió, però no sabem trobar enlloc des d'on se surt, a Vic. Ens ho podríeu explicar, si us plau?

Moltes gràcies!!
    Salut!!

1. Hola Sedinis,
      Nosaltres vam començar al pàrquing del Bon Preu del carrer Torelló, però podries començar a qualsevol lloc proper.