9 de març del 2012

BTT per la Serra de Bellmunt

Torelló-Bellmunt-Vidrà-Torelló

Sortida amb bicicleta de muntanya cap a la zona de la Serra de Bellmunt. Itinerari amb sortida i arribada a la ciutat de Torelló i que té com a punt fort, l'ascens a Bellmunt.
Deixem el cotxe a Torelló i inciem la ruta seguint el PR C-47, que ressegueix el riu Ges. Arribats al Pont de Targarona, ens comencem a enfilar cap al poble de St. Pere de Torelló. Travessem el poble pel bell mig i agafem la carretera asfaltada que puja al Santuari de Bellmunt. Aquesta pujada és dura i constant, amb forts desnivells. Després d'unes quantes ziga-zagues i d'uns 6 kms, arribem fins al pàrquing del santuari i amb un petit esforç més, culminem l'ascens a Bellmunt.
Les vistes cap a tots costats són impressionants: la zona del Bissaura, el Puigsacalm, el Cabrerès, el Montseny, gran part del Pirineu oriental, etc. La veritat és que val la pena l'esforç. Fem un mos i tirem avall direcció a Vidrà.
Agafem el corriol que surt de darrera el santuari direcció nord (algun rètol ho indica força bé). En poca estona de baixar entre pedres i fulles seques de faig, arribem al Coll de Iera de Massa. Aquí agafem una pista que, tot planejant, ens porta fins a les envistes del poble de Vidrà.

Travessem el poble per la carretera principal i uns metres passat el poble agafem una pista direcció sud, com si anéssim inicialment cap al Salt del Molí. Uns metres més avall es converteix de nou amb el PR C-47, el qual ja no deixem fins a la carretera de St. Pere a la Vola. A mig camí trobem la Tosca dels Degollats, un curiós lloc on val la pena fer una paradeta. Més avall, passem per l'estret pas que deixa el riu Ges entre muntanyes, les Forat Micó.
Arribats a la carretera de la Vola, continuem per un seguit de pistes que ens acosten a l'eix Vic-Olot, el qual travessem en dues ocasions, i una baixadeta suau cap a Torelló ens porta de nou fins al lloc de partida.

Anàlisi del track
Finalitza al punt de partida (circular):   Sí
Coordenades: 2433

Vistes 3D de l'excursió

Aquí deixo quatre fotos tirades durant la ruta.