16 de març del 2012

BTT pel Cabrerès

St. Andreu de la Vola - Serra de Cabrera - Cantonigròs -L'Esquirol - St. Andreu de la Vola

Es tracte d'una fantàstica ruta amb BTT per la zona del Cabrerès, amb punt de sortida i arribada des de St. Andreu dela Vola. El recorregut dóna la volta, pel costat nord, als Cingles de Cabrera i d'Aiats. Podríem dir que la ruta és 98% ciclable. Cal destacar la divertida baixada des de Cantonigròs fins a l'Esquirol pel corriol que porta a la Forada; un trenca-cames per gaudir.
Deixem el cotxe al pàrquing del restaurant de Can Pigallem a St. Andreu de la Vola. Agafem una bona pista que travessa l'eix Vic-Olot i anem tirant cap a l'est fins al Güell. Aquí, el recorregut  comença a pujar cap al Serrat de la Cadena i amb un suau descens arribem al Collet del Vidrier, més amunt de St. Julià de Cabrera. Continuem la pista que voreja la Serra de Cabrera pel costat nord, deixant un seguit de vell masos a mà esquerra. Arribats prop de la Casa Nova dels Racons, deixem la pista que porta al Collet de Cabrera (on començant les escales per pujar a l'ermita) i agafem la pista que ens porta sota el Puig de la Bastida. Passem per sota la cinglera d'Aiats fins anar a sortir a la carretera entre Cantonigròs i Rupit, al Coll del Bac. Des del Coll, agafem un seguit de corriols molt distrets que ens porten finalment a Cantonigròs.
Per anar cap a l'Esquirol, hi ha alguna bona pista, però decidim tirar avall pel corriol que porta a la Foradada, molt més divertit. Es tracta d'una pista molt trencada i amb molta pedra, però que és ciclable al 99%. Deixem el trencall que baixa a la Foradada i seguim el corriol que en poca estona ens porta fins a l'Esquirol.
Ja només ens queda l'últim tros, el retorn a la Vola; aquest tram no presenta massa dificultat, però és un puja i baixa constant on ja es comencen a notar els kms i desnivell a les cames. Una bona pista ens porta cap al Feu, i ens puja a la Serra de la Creu. Aquí, ens desviem per agafar un divertit corriol de baixada, molt ciclable, que ens porta fins al riu Fornés. Remuntem per una pista amb grava que dificulta l'avanç fins a passar prop de l'ermita de Sant Andreu. Ara ja si que queda poc, i un camí pavimentat ens porta fins la carretera que puja de St. Pere de Torelló fins a St. Andreu de la Vola. En menys d'un km arribem de nou al pàrquing on tenim el cotxe.

Anàlisi del track
Finalitza al punt de partida (circular):   Sí
Coordenades: 2763

Vistes 3D de l'excursió

Aquí deixo quatre fotos tirades durant la ruta.

1. Hola, com has fet la ruta en el mapa 3D? M'interesa per un treball que estic realitzant de la zona.

Gràcies

2. Hola, com has fet la ruta en el mapa 3D? M'interesa per un treball que estic realitzant de la zona.