30 de novembre del 2011

Pic de Bacivers 2845m

amb esquís de muntanya, des de Vallter.

Clàssica sortida amb esquís de muntanya per la zona de Vallter. De les moltes opcions que ofereixen els cims de la vall, aquest cop anem fins al Pic de Bacivers.  Potser no és tant conegut com el seu germà gran, el Bastiments. No obstant, val molt la pena gaudí de la tranquil·litat que s’hi respira, ja que s’agraeix deixar enrere les vistes de l’estació d’esquí.

Deixem el cotxe al pàrquing de dalt de l’estació d’esquí de Vallter 2000. La idea inicial era pujar cap a la Portella de Mentet i cap al Pic de la Dona; però no hi ha massa neu i decidim pujar pel Clot de la Xemeneia directa cap al Pla de l’Ombriaga. Des d’aquí es pota arribar amb poca estona al Pic de la Dona, només hi ha uns 50m de desnivell. Nosaltres però, carenegem cap al Puig d’Ombriaga i arribem al Coll de la Geganta. Foquegem pels Plans de Dalt de Morens fins passar pel costat de l’Estany de Bacivers. En poca estona arribem al Pic de Bacivers (2845m). Les vistes són espectaculars.
Baixem esquiant tota la fantàstica pala per on hem pujat; ideal per aficionats com nosaltres. Foquegem de nou per arribar al Coll de la Geganta. Pugem un tros de la carena que porta fins al Bastiments, coneguda com a l’Esquena de l’Ase, fins arribar al Pas del Bou. Des d’aquest punt, ens fixem els esquís i ens llencem per la pala fins arribar a la part alta del telecadira llarg de l’estació d’esquí. Agafem les pistes i baixem de nou fins al cotxe.

Anàlisi del track

Finalitza al punt de partida (circular):   Sí
Coordenades: 2517

Vistes 3D de l'excursió

Aquí deixo quatre fotos tirades durant la ruta.