27 de novembre del 2011

Miranda dels Ecos 1223m (Montserrat)

des de Sta. Cecília, per la Canal de St. Jeroni, la Canal dels Micos i tornada pel Portell de Migdia i la Canal de la Font de la llum

Excursió per Montserrat, un lloc on sempre és increïble anar-hi a caminar. Pot semblar una zona molt concorreguda de gent, però a la que t'allunyes una mica dels punts mítics, quedes sol i envoltat de pedres salvatges. En aquest cas, pugem dalt de la Miranda dels Ecos, el punt més bonic de Montserrat (segons un bon coneixedor de la zona que ens hem trobat).
Deixem el cotxe al costat del Monestir de Santa Cecília de Montserrat. Enfilem per la Canal de Sant Jeroni, que ens porta dalt de la serra, entre el Mirador del Moro (les antenes) i la Miranda de Sant Jeroni. Des d'aquí, baixem cap a les Pinasses, direcció a l'Abarda Castellana. Ens desviem però, i continuem baixant direcció sud-oest tot anant a voltar les agulles que formen el Camell de Sant Jeroni.
Un cop hem voltat el camell pel sud, fem un gir de 180º que ens porta sota el Portell del Migdia. Uns metres abans d'arribar al coll, ens desviem a l'esquerra per anar a buscar la canal dels Micos. Aquí comença l'aventura de debò. N'hem sentit a parlar, però ningú del grup hi ha estat mai. Després d'uns flanquejos, ens endinsem cap a una canal fonda i estreta. Per pujar només pots ajudar-te amb les arrels dels arbres, exactament com si fossis un mico. Hi ha algun pas que se les porta, i no sabem com anirà baixar. Més amunt, un flanqueig equipat prou exposat, ens acosta a un nou tram, que sense massa dificulat, ens porta a la Miranda dels Ecos. Les vistes són un espectacle, val molt la pena pujar-hi.
Desfem el camí per la Canal dels Micos. No ho tenim massa clar, però bé hem de baixar. Finalment, anant amb molt de compte, la baixada ens ha semblat més fàcil de l'esperat. Un cop passat els punts més delicats, ja només ens queda arribar-nos al Porell del Migdia i d'aquí, començar a baixar per la Canal de la Font de la Llum fins a trobar el GR. Amb poca estona arribem de nou al cotxe.

Anàlisi del track

Finalitza al punt de partida (circular):   Sí
Coordenades: 2048
Vistes 3D de l'excursió
Vista ruta per la cara nord.

Vista ruta per la cara sud.
Traça de la Canal dels Micos (aproximat). La bandera és la Miranda dels Ecos

Aquí deixo quatre fotos tirades durant la ruta:
Cadena a la Canal de Sant Jeroni
Pujant per la canal
Estudiant itinerari
Els Ecos, per on hem de pujar
Uns que dominen. N'hi ha 9 a la foto
Montserrat, fantàstic
Inici de la Canal del Micos
Fent molt el mico. Déu ni do.
Trams amb ajuda
Arribant a la Miranda del Ecos
Dalt del cim
Vistes cap a Frares i Agulles
Vistes cap a Sant Jeroni
Uns cracks
Baixant la Canal dels Micos
Agafats a les arrels. Ja ho tenim això.
Canal de la Font de la Llum i Portella de Migdia

1. Hola, ahir vam pujar a la Miranda dels Ecos. Una ruta molt xula i amb el pas de les arrels li dóna un punt extra. Salut!