26 de març del 2013

Cap de Boumort 2077m

des del Coll de Llívia

Excursió per la Serra de Boumort i ascens al seu punt més alt, el Cap de Boumort. Es troba a la comarca del Pallars Jussà, i forma part de la Reserva Nacional de Caça de Boumort. És fàcil observar-hi alguns dels molts herbívors que hi viuen: isards, cérvols, cabirols, daines, etc. Ruta circular des del Coll de Llívia, amb un recorregut circular amb una primera part sense camí marcat i una tornada per bons camins.
Deixem el cotxe al Coll de Llívia, on arribem per una bona pista apte per turismes. La pista s'agafa a la carretera que va de Coll de Nargó al petit poble de Bóixols, poc abans d'arribar a Bóixols.
Deixem el cotxe i agafem la pista que marxa inicialment direcció nord-est i que va girant cap a nord-oest. Després d'un parell de quilòmetres, en un revolt de dretes on fa un bon mirador de la Serra de Carreu, deixem la pista i ens endinsem pel bosc per anar en línia recta cap al cim dels Rocs de l'Esteve. Es tracta d'un tram sense corriol marcat (o això ens sembla, ja que ens trobem amb una nevada de un parell de pams de neu nova). La obaga de pi negre, permet avançar perfectament sense emboscar-nos, i el GPS facilita molt anar en la direcció desitjada.
Arribem als Rocs de l'Esteve, un cim molt planer i obert que ens permet tenir unes bones vistes del Pirineu. Avencem en direcció nord, encara sense camí marcat, fins arribar a Plandellet. En aquest punt, ja ens trobem al límit dels estimballs que presenta la Serra de Boumort pel seu costat nord-est.
Els penya-segats ens serveixen de guia per continuar avançant tot resseguint-los, oferint-nos unes vistes espectaculars en tot moment fins a la Coma del Pla; aquí ens trobem una pista i ballats de bestiar. Ara ja, un corriol marcat es va enfilant direcció nord-oest fins al Cap de Boumort, de 2077m.
Comencem el descens tot desfent el camí fins a la Coma del Pla. Pugem fins al turonet on s'hi divisa una petita caseta amb una antena. Des d'aquí, agafem una pista poc traçada que va baixant cap al sud. Uns metres més endavant, ens trobem amb una pista molt millor, que anirem seguint (passant per alguns trencalls) fins arribar de nou al Coll de Llívia, on tenim el cotxe.

Anàlisi del track
Distància recorreguda:  16,67 quilòmetres
Altitud mín: 1.473 metres, màx: 2.080 metres
Desnivell acum. pujant: 751 metres, baixant: 751 metres
Grau de dificultat: Difícil (pels trams camp a través sense camí)
Temps:   5 hores 34 minuts
Data:  Març 26, 2013
Finalitza al punt de partida (circular):   Sí
Coordenades: 3367
Aquí deixo quatre fotos tirades durant la ruta.
Començant a caminar des del Coll de Llívia, ja observem la Serra de Carreu enfarinada
Les boires a la part baixa són impressionants
Agafem un recorregut pel mig del bosc i sense camí marcat. Déu ni do amb la nevada de la nit
Gaudint de la neu
Baixant dels Rocs de l'Esteve
Bones vistes de la Serra de Boumort
Anem pujant al límit de l'estimball
Bones vistes del Pedraforca, Cadí, Port del Compte, Portainé, etc.
Arribant a Plandellet ens comença a pujar la boira
Última pujada cap al Cap de Boumort amb boira
Cap de Boumort, amb un estrany element al costat del vèrtex
Començant el descens
Reculant fins a la Coma del Pla
Agafant el camí de tornada, difícil de seguir amb la neu i la boira
Això és la pista que seguim, amb trams de força neu
Les boires es converteixen amb nuvolades amenaçadores, amb la Serra de Carreu al fons
Serra de Carreu i el Pantà de Sant Antoni al fons

1. Hola,
    Al cim del Boumort pots trobar-te coses ben rares. Jo vaig trobar un cotxe aparcat al propi cim. De fet hi vaig posar la màquina de fotografiar al capot per a retratar-nos al costat de la pilona del vertex geodèsic.

2. Hola scm.
    Un cotxe? Una cadira es pot entendre però un cotxe? es ben bé que la gent no t'he feina i que respecte ben poc la muntanya.

Salutacions

3. Aclaració: Hola!! el cotxe és el del Guaita forestal i la cadira segurament també. per cert el que fem és treballar per als nostres boscos i muntanyes.Un Guaita. Salut!

1. Amb l'aclariment, ja cobra més sentit trobar-se una cadira dalt d'un cim. Totalment d'acord que treballeu pels nostres boscos i muntanyes, i per molts anys ho pugueu anar fent.
      Sense aclariment, és fàcil que la gent puguem pensar que algú amb poca feina ha deixat un objecte quotidià a un lloc on no toca.