21 de gener del 2012

Balandrau 2584m

des de la Coma de Fontlletera

Una excursió clàssica del Pirineu Oriental. El Balandrau és accessible per diferents costats, però nosaltres optem per un dels recorreguts més curts i ràpids. El recorregut més clàssic pel costat de Tregurà és el que comença al Collet de la Gralla i puja fins al Coll dels Tres Pics, per un ben marcat corriol. Nosaltres optem per una ruta més directa.
Deixem el cotxe sota el Balandrau, on la pista creua la Coma de Fontlletera. És una llàstima que a aquesta època de l'any poguem pujar fins tant amunt amb el cotxe gràcies a l'absència de neu; normalment no es passa de la Creu de Fusta, uns metres més amunt de Tregurà.
Tant el recorregut de pujada com el de baixada, el fem camp a través, sense camí marcat. No té massa pèrdua, doncs des del cotxe ja es veu el cim i el suau relleu permet pujar bastant per on un vol.

Comencem a pujar per la Coma de Fontlletera, deixant el rierol a la dreta. Arribem a una petita cabana mig destrossada, la cabana de Fontlletera. Anem pujant per la fondalada, ja que intentem evitar el màxim possible el fort vent que ens fa. Abans d'arribar al coll que hi ha entre el Balandrau i el cim de Tres Pics, ja tombem cap a l'oest per encarar de dret el cim del Balandrau. Les vistes des del cim són fantàstiques: des del Puigmal fins al Bastiments, i tota la zona de l'Alta Garrotxa, Garrotxa, Montseny, Plana de Vic, St. Llorenç, Montserrat, etc.
Per baixar, i aprofitant que el vent ja s'ha calmat una mica, baixem pel llom que marxa direcció sud-est i que porta a la pista on tenim el cotxe. Deixem la carena per enfonsar-nos de nou a la Coma de Fontlletera i amb poca estona arribem a la pista on tenim el cotxe.

Anàlisi del track

Finalitza al punt de partida (circular):   Sí
Coordenades: 1802

Vistes 3D de l'excursió

Aquí deixo quatre fotos tirades durant la ruta.