9 d’octubre del 2011

Pedrafoca 2498m

per la Canal del Verdet

Moltes vegades inicio la descripció de l'itinerari comentant que és una excursió clàssica: doncs aquesta vegada, gairebé podríem dir que es tracta de l'excursió més clàssica del nostre país. Ascensió al Pedraforca (al pollegó superior per ser exactes), una de les muntanyes més boniques i conegudes i místiques i concorregudes de Catalunya. Lo de concorreguda ho podreu veure en alguna foto; increïble la gent que hi puja un diumenge d'octubre amb bon temps. Si busqueu tranquil·litat a la muntanya, mireu d'anar-hi algun dia entre setmana.
Deixem el cotxe al pàrquing del Mirador de Gresolet a 1567m. Ens enfilem per un corriol ben senyalitzat amb rètols i marques que ens porta fins al Refugi Lluís Estasen. Des d'aquí un camí retolat i ben fresat marxa direcció oest per anar a buscar la Canal del Verdet. Mentre ens acostem a l'inici de la pujada per la canal, podem gaudir d'unes magnífiques vistes de la paret nord del Pedraforca, paradís de l'escalada.

Enfilem la Canal del Verdet fins arribar a la Collada del mateix nom, a 2244m. A partir d'aquí, ens apropem a les parets i comencem la grimpada fins el Cim Nord. Anem fent un puja i baixa per sortejar la cresta fins que la grimpada ens porta dalt del Pollegó Superior del Pedraforca.
La grimpada és senzilla però no apte per gent amb vertigen ni aconsellable per gent no acostumada a aquest tipus de terrenys si no va acompanyat d'algú amb més experiència.
Des de dalt del cim, podem apreciar de molt aprop la Serra del Cadí, el Moixeró, Tossa d'Alp, la Serra d'Ensija i bona part del Pirineu Oriental. I més lluny, massissos com el Montseny, Montserrat, Port del Compte, etc.
La baixada la fem per l'enforcadura, el coll que queda entra les dues forques. Des d'aquí, una tartera amb forta pendent ens portarà directa fins al punt on agafem el camí que flanquejant direcció nord ens porta de nou fins al refugi i d'allà al cotxe.

Anàlisi del track
Finalitza al punt de partida (circular):   Sí
Coordenades: 2428
Vistes 3D de l'excursió

Aquí deixo quatre fotos tirada durant la ruta.

1. Excursió clàssica però continua igual d'imponent com sempre, el sr. Pedraforca.

2. Gina, cobarda; ens vas abandonar.
    Un desastre la gent que hi havia, per posar-se a plorar: de la quantitat i la qualitat. En fi, com ja comento, si busqueu tranquil·litat no hi aneu un diumenge.

3. Quina enveja em fas, poder anar al Pedra tiu!!!
    Salut i kms!!!

4. No et queixis que per aquí on vius tu també en tens unes quantes de muntanyes. Però potser tens molta feina ara, no? Que vagi molt bé.