16 d’octubre del 2011

Turó de Morou 1308m

des de Santa Fe del Monseny

Excursió, o passejada, de diumenge a la tarda pel Parc Natural del Montseny. Vista a un dels turons amb menys anomenada de la zona, però que té el seu encant en les fagedes i en la solitud de l'indret (un cop ens allunyem de Santa Fe i millor si hi anem en dies poc assenyalats).
Deixem el cotxe al pàrquing del costat del restaurant que trobem a Santa Fe del Montseny. Des d'aquí, caminem direcció est per un seguit de camins marcats (i segurament plens de gent) que ens porta fins a Can Lleonart. Diversos indicadors ja apunten cap al Turó de Morou. El nostre recorregut és circular, arriba al cim pel costat nord i marxa pel sud.
El camí transcórrer per castenyedes i fagedes fins arribar a l'Esquei de Morou. Aquí, la muntanya fa com un avant-cim més penjat al precipici que surt dels faigs i ens permet tenir unes bones vistes. S'hi pot trobar un pessebre molt ben conservat. Podríem dir que es tracta del punt culminant de l'excursió, ja que en el punt més alt del turó no hi trobarem cap mena de creu, indicació, ni tant sols fita, que indiqui que som al cim. De totes maneres, enfilem el cim del Turó de Morou, de 1308m.
Per baixar, ho fem pel costat sud. El camí és una mica més perdedor inicialment, però de seguida anem trobant camins més amples. Fem un gir sobtat cap al nord-oest per encara la tornada al cotxe. Pel camí ens trobem el Pantà de Santa Fe, que en el nostre cas el vam poder veure molt més buit del normal degut a la sequera. Tot planejant i sense pèrdua arribem de nou a la zona de pàrquing.

Anàlisi del track

Finalitza al punt de partida (circular):   Sí
Coordenades: 922
Vistes 3D de l'excursió

Aquí deixo quatre fotos tirades durant la ruta.